16 Kasım 2012 Cuma

AŞURE _Tatlı


Aşure için gereken malzemeler:..............................

300    gr ..........  Buğday
400    gr...........  Toz şeker
    1 su bardağı    Kuru fasulye(haşlanacak kabuğu soyulacak)
    1 su bardağı    Nohut(haşlanacak kabuğu soyulacak)
15-20 adet ......   Kuru kayısı(akşamdan suya koyulacak)
 6-7    adet ......   Karanfil
    1 su bardağı    Çekirdeksiz sarı kuru üzüm (akşamdan suya koyulacak)
    1 tutam ........  Tuz
    1 tutam ........  Zencefil
    1 adet  .........  Çubuk tarçın
 4-5 adet ..........  Tane karabiber
 2-3 adet ..........  Portakal kabuğu rendesi (veya kurutulmuş kabuk kıymığı)arzuya göre
    1 adet ...........  Elma rendesi
    1 kahve fincanı  Pirinç( 2 su bardağı su ile yavaş ateşte helmeli pişirilecek)
  1/2 su bardağı   Süt
                          Gülsuyu
 Pişirilişi:..............................

 Buğdaylar iyice yıkandıktan sonra üzerini 2-3 parmak geçene kadar su katılarak yavaş ateşte şişene kadar pişirilir. Ateş söndürülüp,sabaha kadar sıcak ortamda iyice helmelenmesi için tencerenin kapağı kapatılıp bekletilir. Sabah tencereye 1 su bardağı sıcak su, fasulye, nohut, pirinç, katılarak kaynamaya başladığı zaman yavaş yavaş karıştırılarak (dibi tutmasın diye) çubuk tarçın, elma rendesi, tuz, zencefil, kara biber, karanfil ilave edilerek kıvamı oluşmaya başladığında içine, kayısı, üzüm, portakal kabuğu, süt, arzu edildiği kadar gül suyu ve en son toz şeker ilave edilerek bir taşım daha kaynatılıp altı söndürülür. 5-10 dakika bekletilip kaselere dağıtımı yapılır. NOT:Arzu edilirse içine altı söndürülmeden hemen önce doğranıp ıslatılmış kuru incir (aşurenin rengi boyanmasın diye), fındık, kuş üzümü, çam fıstığı ilave edilebilir. Kaselere alınan aşure biraz ılınınca arzu edildiği şekilde süslenir. AFİYET OLSUN...:)

Not: Arkadaşım sevgili Rubab Şenkal, bu tarifimi yapıp çok beğenmiş bir de aşurenin içine kestane ilave etmiş. Evet kestane de ilave bir lezzet katacaktır. Hatırlatımı için çok teşekkür ediyorum...

10 yorum:

  1. Sevgili arkadasim ben tarifi en iyi yaparak anlarim birgun bize gelip birlikte yapmaya ne dersin:)) Bu arada blogta hayirli olsun:))
    Sevgilerimle
    Sebnem Kent Boybada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnemcim çok teşekkür ediyorum.Elbette yeni evinde bir aşure partisi yapabiliriz.:) Selam ve sevgilerimle

      Sil
  2. Sevgili arkadasim ben tarifi en iyi yaparak anlarim birgun bize gelip birlikte yapmaya ne dersin:)) Bu arada blogta hayirli olsun:))
    Sevgilerimle
    Sebnem Kent Boybada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnemcim çok teşekkür ediyorum. Elbette ...:) neden olmasın, hem de keyifle yaparım.Sevgiler canım

      Sil
  3. Ceren Öztabak Yaşar17 Kasım 2012 02:41

    Hanife Teyzem yaptıysa kesin çok güzel olmuştur; zaten fotoğraftan da belli oluyor. Ellerine sağlık!
    Geçen sene ilk aşure denememi yapmıştım hem de hiçbir tarife bakmadan, içgüdülerimi takip ettim. Sonuç gayet başarılıydı. Asıl önemlisi geçen sene bebek dileğiyle aşureyi kaynatmıştım. Bu sene de dileğim gerçekleştiği için yapıp dağıtacağım. :)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cerencim çok teşekkür ediyorum. Maşallah sen de çok beceriklisin. Bebeğin hayırlı olsun, yapacağın aşuren
      kabul görsün, bereketi evine dolsun canım... :)

      Sil
  4. Hanife cigim
    Hemen senin tarifin ile yaptim,hanelerime dagittim herkes bayildi bundan sonra senin tarifi uyguluyorum tesekkur ederim.Falafel ininde deniyecegim canim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tandacım çok teşekkür ediyorum. Ellerine sağlık,Allah kabul etsin, bereketi hanene bolluklar getirsin inşallah. Sevgiler.. :)

      Sil
  5. Sevgili Hanife,

    Aşureni denedim. Çok güzel oldu. Özellikle daha önceleri koymadığım zencefil, karanfil, kabuk tarçın, karabiber ve elma rendesi çok zarif bir tad verdi. Ben ilaveten haşlanmış kestane de koydum. Tavsiye ederim.

    Diğer tariflerini de deneyeceğim. Sağlıklı ve lezzetli görünüyorlar. Çok teşekkürler. Heyecanla yeni tariflerini bekliyorum.

    Sevgilerimle,
    Rubab

    YanıtlaSil
  6. Rubabcım teşekkür ediyorum.Senin de ellerine sağlık, afiyet olsun. Evet kestane çok lezzet katmıştır muhakkak, yukarı tarife ilave edeceğim.Değişik, yayımlamamı uygun gördüğün tarifin varsa göndermeni rica edebilirim. Selam ve sevgiler...

    YanıtlaSil